Kancelář tajemníka - rozsah hlavních působností

Ilustrační foto

Kancelář tajemníka plní především tyto úkoly:

  • organizačně a administrativně zajišťuje činnost starosty, místostarostů a tajemnice, kompletuje podklady pro jednání RM, ZM, vyhotovuje zápisy zjednání a přijatá usnesení těchto orgánů a vede jejich evidenci a archiv
  • organizačně zabezpečuje jednání se zástupci částí města, vyhotovuje zápisy z těchto jednání a vede jejich evidenci
  • zabezpečuje vydávání vnitřních předpisů a vede jejich evidenci
  • napomáhá odborům při přípravě právních předpisů města: obecně závazných vyhlášek města a nařízení města
  • plní úkoly napomáhající výkonu práv a povinností příslušníků romské komunity a integrace příslušníků romské komunity do společnosti
  • zajišťuje a spravuje počítačový systém úřadu a jeho bezpečnost
  • připravuje podklady a informace z digitálních map a připojených databází a provádí jejich aktualizaci
  • zabezpečuje implementaci elektronizace veřejné správy
  • komunikuje a spolupracuje s externím technikem BOZP a PO a předává potřebné informace v oblasti BOZP a PO příslušným zaměstnancům
  • zabezpečuje v oblasti BOZP a PO školení a přezkoušení zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců
  • vede evidenci pracovních úrazů, zajišťuje styk s příslušnou pojišťovnou při odškodnění pracovních úrazů
  • zabezpečuje úkoly vyplývající ze zákona o integrovaném záchranném systému (zákon
    č. 239/2000 Sb.)
  • zabezpečuje úkoly vyplývající z krizového zákona (zákon č. 240/2000 Sb.) - krizové plánování, bezpečnostní rada, krizový štáb
  • zabezpečuje úkoly v oblasti hospodářských opatření pro krizové stavy (zákon
    č. 241/2000 Sb.) - zpracování plánu nezbytných dodávek, regulační opatření při vyhlášení krizových stavů, vyžádání humanitární pomoci
  • zabezpečuje úkoly v oblasti příprav k obraně státu (zákon č. 222/1999 Sb.) - vyhodnocování objektů, evidence, výběr a určení vhodných věcných prostředků, povolání k pracovním výpomocím a k pracovním povinnostem
  • zabezpečuje úkoly v rozsahu branného zákona (zákon č. 585/2004 Sb.) - zproštění výkonu mimořádné služby, odvodní řízení v součinnosti s Krajským vojenským velitelstvím
  • zabezpečuje ochranu utajovaných informací a bezpečnostní způsobilost (zákon
    č. 412/2005 Sb.) - administrativní bezpečnost, personální bezpečnost, fyzická bezpečnost
  • vede personální agendu zaměstnanců města, zpracovává podklady pro odměňování zaměstnanců
  • vede kompletní mzdovou agendu
  • zajišťuje spolupráci s Úřadem práce ČR týkající se veřejně prospěšných prací, společensky účelných pracovních míst, veřejně prospěšné služby apod.
  • zabezpečuje kontrolní činnost
  • zapisuje údaje týkající se veřejných funkcionářů do registru oznámení dle zákona
    č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
  • vede centrální evidenci žádostí o informaci dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, napomáhá odborům s vyřizováním žádostí o informace
  • napomáhá odborům při vypracování soukromoprávních a veřejnoprávních smluv města
  • v rozsahu pokynu tajemnice poskytuje zaměstnancům města právní konzultace
  • zabezpečuje činnost pověřence pro ochranu osobních údajů dle Nařízení č. 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (Obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „pověřenec pro ochranu osobních údajů")
  • zabezpečuje uveřejnění příslušných dokumentů kanceláře tajemníka na úřední desce Městského úřadu Náchod a též způsobem umožňujícím dálkový přístup

Poskytuje informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím,
ve znění pozdějších předpisů, v rozsahu své působnosti.

Činnost kanceláře tajemníka spadá přímo pod vedení tajemníka, organizuje, řídí a kontroluje ji pověřený zaměstnanec.

Kancelář tajemníka spravuje finanční prostředky svěřené rozpočtem města v ORJ 10 a 17.